2013. április 13., szombat

Az élet Lippo Cikarangban - 1

Arról még eddig nem írtam, hogy valójában hogyan is kerültem ide Indonéziába, és mit is csinálok valójában. Szóval! :)

Az úgy kezdődött, hogy..... elkezdtem dolgozni Lukácsházán a SCHOTT forma vitrum kft.-nél, mint International graduate (nemzetközi gyakornok), ami egy18 hónapos tréning programot jelent, melynek része 3 hónap külföldi kiküldetés. Mint gyakornok, először 7 hónapot töltöttem el Lukácsházán, ahol minden részlegen pár hetet eltöltve megtanultam a folyamatokat, mit csinálnak az ott dolgozók, így rálátást kapva az egész cég működésére. Közben párszor voltam Németországban, Mainzben tréningeken, valamint az évente megrendezett graduate meetingre, ahol a többi gyakornokkal töltöttünk el pár napot a világ minden részéről! :) Szóval a 7 hónap után kineveztek TPM vezetőnek 3 hónapra, valamint megváltozott a külföldi kiküldetésem helyszíne. :) Eredetileg a 3 hónapot Svájcban és Németországban töltöttem volna, de végül Indonéziába küldtek ki 3 hónapra! :)

Nagyon izgatott voltam az út előtt, mivel sosem repültem még ilyen messze, és még nem voltam Európán kívül. De Ázsia mindig is nagyon vonzott, úgyhogy nagyon-nagyon boldog voltam, hogy jöhetek.
A megérkezésem és az első hónapom egy katasztrófa volt!!!!! Gond volt a vizumommal, a szállásom kritikán aluli volt, valamint más volt minden!!!!És mint ahogy azt kell, egyből gyomorrontással kezdtem, szóval 1 hónap alatt vagy 4 kg-ot fogytam!

Aztán megváltozott minden!!!! :) Imádtam itt lenni, az emberek olyan kedvesek, mindig mosolyognak, nagyon közvetlenek, mindenben segítenek, mindig érdeklődnek Európáról, és ahh! Nem tudok konkrét indokot megfogalmazni, de úgy éreztem, én hosszabb időt szeretnék itt eltölteni. És ekkor elindítottam a lavinát! :) Beszéltem az itteni igazgatóval, hogy a programom után nem jöhetnék-e vissza..... nagy küzdelmek árán, de mivel nagyon ragaszkodtam, hogy márpedig én itt szeretnék dolgozni, végül elértem, amit akartam, és másfél éves szerződést kaptam ide, Lippo Cikarangba!!!! :) Közben a 3 hónapot meghosszabbították 4 hónapra, valamint visszajöttem egyszer 4 hétre nyelvet tanulni, és végül a szerződésemet novemberben kezdtem! Úgyhogy összesen eddig már több, mint 10 hónapot töltöttem el itt, Lippo Cikarangban! :)

Jelenleg a pozícióm megnevezése Lean Expert. Főként a termelés optimalizálásával, veszteségek csökkentésével és folyamatok hatékonyságával foglalkozok, együtt dolgozva a termeléses emberekkel, valamint
megosztva az otthon szerzett tapasztalataimat. Emellett a gyárigazgatótól kapok különféle projekteket, ami szintén a termeléssel kapcsolatos fejlesztésekhez kapcsolódik. Nagyon sokat tanulók Tonytól, a Lean Managertől, aki Indonéziában a legjobb Lean-es emberke, valamint a Lean csapat többi tagjától, főként Danitől, aki már 3 hónapot töltött Lukácsházán. Ehhez a sok tanuláshoz hozzá tartozik, hogy gyakran este 8-9-ig is a cégben vagyunk. De nagyon élvezem, sok az új info, mindenki kérdez, beszélgetünk, együtt dolgozunk. Nem csak munkatársak vagyunk, hanem igazi barátok, gyakran elmegyünk vacsorázni, és persze mindenki jön biciklizni is 7végenként. Szóval általában 9-10 órákat dolgozom, de gyakran még ennél is többit, de mindig jó hangulatban telik el a nap, így érdemes bent maradni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése