2014. június 1., vasárnap

Bunaken 2.

Kedden maradtunk nyugiban, végre aludtam egy nagyot. Napközben csak kis búvárkodás, ebéd utáni szundi majd este egy kis séta. Ez a sziget azért más, mint amiket eddig tapasztaltam. Négy falu is található a szigeten, valamint 20-30 resort is, főként búvárkodóknak. Autó ugyan nincs a szigeten, de motor és valami háromkerekű járgány igen. Ez nem azt jelenti, hogy nagy a nyüzsi, de azért nincs egy kihalt sziget feelingje. Úgy mondanám, hogy van élet a szigeten, ami részben nem is baj! :)
Mivel a szállásunk a napi háromszori étkezést is tartalmazza, ezért lehet ismerkedni. Általában egy asztalra terítenek, így kvázi kötelező a beszélgetés, nagyon családias az egész. Mivel mi nagyon jófej és nyitott emberekkel találkoztunk, ezért minden étkezés és az utána lévő párórás beszélgetés mindig nagyon kellemesen telt.
Szerdán délután nagy sétára indultunk a sziget északi irányába. Tiszta dzsungel érzés volt, mindenfele pálmafa, banánfa, na meg kecske, tehén és borjú. Még csirkét is láttunk egy banánfán! :)
Csütörtökön újra potyáztunk egy búvárhajón, és két helyen is vízbe ugrottunk. Siladen szigete mellett szép korallzátonyt és nagy halakat láttunk. Manado tua szigete mellett pedig különleges halakat: bohóchal (némo), dobozhal, mindenféle csíkos és furauszonyos hal. Nekem a kedvencem most a doboz hal, mert annyira viccesen néz ki. Nem szimplán doboz alakú, de még pöttyös is meg színes is! :) Csütörtök délután jó nagy eső volt, lehűlt a levegő rendesen.
Pénteken reggel elmentünk a szállás előtt megnézni a korall falat, a környéken itt a legszebb számunkra, napsütésben valami fantasztikus. Bónusznak befigyelt pár teknős is, teljes volt az öröm. A nap folyamán felhős volt az idő, de olvastunk és pihentünk az utolsó napon.
Utolsó vacsoránkon nagyon kitett magáért a resort. Én már előző napon kértem krumplit vagy sültkrumplit, mert már herótom volt a napi kétszeri rizstől. Már d.u kaptunk valami cukoros specialitást uzsonnaként, de a vacsora valami mennyei volt. Előételnek toast kenyér hagymas-vajas-petrezselymes krémmel és zöldségleves (ezt amugy minden este kaptuk nagy örömünkre). És láss csodát, csináltak csak miattam egy rakat sültkrumplit; meg zöldség, meg nyárson csirke, yummiii!!! :) Mindenki hülyére ette magát, de mondjuk minden nap. Ráadásként még gyümölcssalátát is kaptunk desszertnek. Amugy a kaja nagyon finom volt, változatos, mindig volt zöldség is, na meg persze uncsi fehér rizs! :)
Összességében a hely fantasztikus volt, érdemes itt eltölteni akár egy hetet, nagyon élveztük, és a vízalatti élet lenyűgöző.