2014. június 29., vasárnap

Pulau Pari - indonéz csoporttúra :)

Furcsa módon egy indonéz csoportos kirándulásra mentem, 60 ismeretlen emberrel a Jakartától északra található Ezerszigetek (Pulau Seribu) egyikére, Pari szigetére (Pulau Pari). Tudniillik, még európában sem megyek szervezett csoportos túrára, azonban egyik baratnőm invitálására ezt itt bevallaltam, jó kis kalandnak tűnt! :)
Dyah barátnőm szokott ezzel a csoporttal utazni, most épp ide a közelbe indultak, hát velük tartottam. Csak indonézek, családok, fiuk, lányok, mindenféle korosztály, na és én az egyetlen fehér kislány. Szombaton hajnali 5-kor indultunk, majd Jakarta kikötőjében fél 7-kor már a hajón is ültünk. 45 percet mentünk a szigetünkig, közben csurom vizesek lettünk, mert a tetőn ültünk és nagy hullamok voltak. 
Homestay-ben volt a szállás, ami azt jelenti, hogy van egy nagy ház 2-3 szobával, a földön szobánként egy dupla méretű szivacs és egy párna. A fürdő pedig egy pottyantós WC és egy kanna víz!!! :) Ezzel oldj meg mindent, de tiszta volt és ez a lényeg. 
A sziget hosszukás, a szállás középen volt és mindenkinek járt egy rozoga bicikli. Egyből bringára pattantunk és elindultunk a sziget nyugati felébe. Fehér homokos tengerpart, kilátás másik szigetekre és türkiszkék víz. Ráadásként a vízben fákat lehet látni, ami nekem nagyon tetszett! :) 
Étkeztetés indonéz módra volt megoldva: egy kullóval vitték a helyiek minden házhoz a kaját! :) Rizs, hal, tofu, szójabab, csirke, zöldség.... Na szóval mindig volt minden és mindig volt rizs! :) 

D.u elmentünk hajóval búvárkodni, ami semmi extra nem volt, csak egy érdekes jelenség. Mindenki bement a vízbe búvárkodni pipával, én egyből elindultam körülnézni, hogy mi is van itten. Valami nagyon furcsa volt, mégpedig a hangzavar, hogy folyamatosan beszélnek és röhögnek. Hát hogyan lehet így búvárkodni?! Visszanáztem és mindenki a hajótól 1 méterre egy kupacban lubickolt és fotozkodtak! :) El nem mozdultak volna onnan, a legfontosabb, hogy jó foto készüljön és lehessen postolni a FB-on! :) 

Este vacsora, aztán BBQ. Már a program leírásban sem értettem, hogy mi a logika, hogy vacsora aztán fél órával később BBQ. De megértettem!!! :)  A BBQ csak a tintahal, rák, virsli és hal, rizs nélkül, tehát csak snack-nek számít. Mert ugye indonéz ember nem lakik jól rizs nélkül. 
Mindenki iszonyat aranyos volt, mosolyogtak, nevetgéltek, kérdezgettek sok mindenről indonézül vagy angolul. Volt indonéz karaoke az este, hát az valami haláli jó volt. 
Hazafele biciklivel egyszercsak egy puskás embert láttam, mondom mi van itten, hát megálltunk. Egyik csávó egy puskával a másik egy puska hosszúságó erős lámpával világítja egy magas fa lomját és nagyon koncentrálnak. Mint kiderült, denevéreket lőnek. Én először azt hittem, hogy azt akarják megenni, de kiderült, hogy a denevér megeszi a gyümölcsöket, ezért lövik le. Gondoltam a helyieknek ez az éjszakai szórakozása, de nem basszus, ez a két csávó profi, ezt csinálják és hívásra érkeznek a szigetre! :) 

Vasárnap terveztük a napfelkeltét megnézni, de végül nem sikerült felkelni és amugyis ömlött az eső. Reggeli (rizs) után elmentünk biciklizni, ahol láttam jack fruit gyümölcsöt a fán és nagyon nagy volt! :)
Utána kajakoztunk egyet, Dyah még sosem próbálta, úgyhogy nagyon örült, hogy velem megpróbálhatja, ő is nagyon sportos, együtt szoktunk biciklizni is. 
Kötélhúzó verseny volt a parton mire visszaértünk evezésből, majd még ittunk egy kókuszdiót. 
Indulás vissza szállásra, de még előtte vettünk helyi készítésű rágcsálnivalót. Jack fruit-szerű gyümölcs leszárítva majd olajban kisütve, csávó előttünk zacskózta be. Mondtam nekik, hogy Magyarországra viszek belőle! :) Itt találkoztunk a denevér gyilkosokkal, és éjjel 5  denevért lőttek le. Felajánlották, hogy inkább azt vigyek haza ajándékba a rágcsálnivaló helyett, de mondtam inkább nem! :)
Pakolás, hajózás majd pedig érkezés Jakartába, ahol még volt ebéd szervezve egy híres seafood étteremben. Óriási hely volt, szabad téri és a kaja valami mennyei volt. Rántott tintahal, szószos tintahal, mangó szószos hal, savanyú szószos hal, majonézes rák meg ilyesmik, én ennyi után tele lettem! 
Nagyon szuper volt a hétvége, sok érdekes dolgot láttam és nagyon élveztem!!! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése