2013. január 2., szerda

Gili Meno - Álomsziget

Gili Meno szigete Lombokhoz tartozik. Lombok mellett helyezkedik el három kicsi csodálatos sziget fehér homokos parttal és gyönyörű szép korallzátonyokkal ölelve: Gili Trawangan, Gili Meno és Gili Air. Mi Gili Meno szigetét választottuk, ez a legkisebb és legszebb. Baliról hajóval mentünk át, a 2 órás úton volt vihar, nagy hullámok, én már nagyon vártam, hogy kikössünk.

Megérkezésünkkor esett az eső, de a fehér homokos part és a kristálytiszta kék víz elvarázsolt minket egyből. A szállásunkra cipekedve beköltöztünk újdonsült szállásunkra, ami egy parthoz közel elhelyezkedő bungalló, ahol 6 éjszakát töltöttünk el. A tulaj egy osztrák vegyész nő, aki 6 éve él itt, beleszeretett nyaralása alatt egy indonéz férfiba, és végül idekültözött a nyugalom szigetére. A szobánk standard, ablak és ajtó felett rácsos nyilások, szunyogháló nélkül. Az ágy körüli háló nagyon jól néz ki, és mint megtudtuk, hasznos is! :)

1. nap: kipakolás után nekivágtunk a szigetnek, hogy körbesétáljuk. Csak 4 km körbe az egész sziget a parton sétálva, elvile 1 óra alatt körbe lehet érni, ha nem keresünk kagylókat! :) De hát itt olyan csodaszép korall darabok és kagylók vannak a parton, lila, barna, kék, fehér szinekben, hogy hamar leakadtunk és nem haladtunk! :) Mig nem elhatároztuk, hogy majd máskor keresgélümk, most haladjunk. Elszórtan a parton találhatóak szálló bungallók, valamint az éttermeknél kiülős, földön ülős bambusz pihenők/bungallók a vendégeknek. Ilyen helyen ülve, a szemközti szigeteket és a hullámzó kék tengert látva valamint friss gyümölcslevet szürcsölve tengettük az elkövetkező napjainkat! :) Esti vacsora alatt megleptek minket a szunyogok, alig tudtuk befejezni az evést, rohantunk vissza a bungallónk a, csodát remélve. De mivel a bungallo is nyitott volt, egész éjszaka csipkedtek minket a szunyogok hiába használtuk a hálót, alig aludtunk valamit. Reggel panaszkodtunk, ugyhogy befujták a szobát sprayvel és szerencsére a többi éjjelünk már szunyogmentesen telt.

2. nap: reggeli a parton álló bungallóban! :) Friss levegő, hullámzó tenger és kilátás Lombok hegyes szigetére. És a reggeli isteni finom, kivánság szerint. Kis kancsó tea, ananászos/banános palacsinta mézzel és friss helyi gyümölcssaláta. Többségében ezt a kombót kértük, ez a palacsinta gyümölccsel valami mennyei! :)
Reggeli után a tulajt, Jasminát megkérdeztük a buvárkodási lehetőségekről, adott felszerelést és már mentünk is a szállás előtti partszakaszra. Mint a mesében, olyan színes halak úszkáltak körülöttünk mindenféle méretben: kék, sárga, fehér, rózsaszin, csikos, mintás, foltos, waaaaaa!!!!! :) És a korallzátony... Szines, hullámos, különféle formájú csodaszééép! Csak tátottuk a szánkat, még szerencse, hogy a pipa benne volt! :) Sajnos délben elkezdett szakadni, vagyis ömleni az eső, ugyhogy a nap további részében olvastunk és aludtunk a tengerre néző teraszunkon, valamint nagyon fikomat vacsoráztunk.

3. nap: az előző napi pihenés után már nagyon vártuk, hogy körbe búvárkodjuk a szigetet. Először átsétáltunk a sziget másik felére, ahol az első napon sok búvárt láttunk. Itt elég messzire elkellett menni a parttól, de nagyon nagy és színes halakattaláltunk, egy órát úszkáltunk, majd friss gyümölcs juice a parton. Amugy ezt elmondhatom, hogy általában búvárkodtunk, friss gyümölcslevet ittunk, jókat ettünk és sétáltunk a következő ilyen helyre. Minden nagyon olcsó, ugyhogy élveztük az életet. Elundultunk a szállás felé vissza, ahol láttuk, hogy hajókból kiszállnak búvárkodni, ott mi is bementünk körül nézni. Ezen a napon találtuk meg kedvenc helyünket. Olcsó az étterem, kilátás Gili Trawanganra és a búvárkodas is csodas, rengeteg hal, gyönyörü fehér korallerdő, és nyugalom. Hazafele még a szállásnál is merültünk, nekem ez a leggyönyörűbb hely, mert itt a korall neme gy szintben van, hanem hullámos, van hogy kiemelkedik, szóval olyan változatos és csodaszép.
Balival összehasonlítva, pedig ott is nagyon jókat ettünk, itt tényleg valami mennyei volt. Mindenhol, szerintem napi 4-6 friss gyümölcslevet ittunk, a sláger az ananász volt! És nagyon finomakat ettünk, ázsiait és európait egyaránt! :)

4. nap: átmentünk Lombokra, Senaru nevü faluba, hogy onnan 2 órát túrázva megnézzünk két óriás vizesést és fürödjünk is benne. De erről külön bejegyzésben irok majd.

5. nap: ezen a napon van szilveszter! :) Persze ezt sem nagyon éreztük, igy fürdőruhában és egész nap búvárkodva. D.e megnt búvárkodtunk a kedvenc helyünkön, aztán leszakadt az esö, ugyhogy olvastunk, pihentünk. D.u elmentünk sétálni, megnéztük a sziget közepén lévő sós tavat, valamint a madárparkot.
Szilveszter éjszakát nyári lenge ruhában a homokos tengerparton töltöttük a szállásunknál Jasmináékkal valamint pár másik emberrel, pl egy német-spanyol párral, akik egy 11 éves kisbabával vannak Gilin, és amugy 2 hónapot ázsiában telelnek.. Söröztünk meg a helyi alkoholt, arakot ittunk. Vacsorára barrakuda halat ettünk rizzsel, zöldséggel, fokhagymaszósszal és sültkrumplival! :) Éjfélkor a tüz körül koccintottunk, valamint a partról tüzijátékot néztünk. Szembe látszódott a sok tüzijáték Gili Airen, de nekünk isvolt saját tüzijátékunk. Selamat Tahun Barh 2013!!!!

6. nap: utolsó napunkat búvárkodással akartuk tölteni, és mivel még nem láttunk teknőst, én nagyon rá voltam erre a témára izgulva. Reggeli után átsétáltunk a sziget másik felére, és már merültünk is. És láss csodát: egy óriás teknőst találtunk a korallok között. Volt vagy egy méteres, csodaszép, lassan mozgott, próbált felmászni egy magasabb korallra, aztán úszott, kalimpált, ment a sodrással, wááá, annyira nagyon jó volt, én majd kiugrotta a börömből!!!!! :) Nagy örömünkben grillezett rákot ebédeltünk rizzsel, zöldséggel és homemade sültkrumplival. Megtaláltuk kedvenc italunkat, a kókusz juicet, amiből nyomban kettőt is elszürcstünk a parton punnyadva. Utána még visszafele pár helyen megálltunk, de elég erős hullámok voltak, de élveztük. Utolsó vacsoránk a kedvenc helyünkön, ismét nagyon finom volt.

7. nap: már csak a reggelünk volt, fél 11kor indult a hajónk vissza Balira. Fél 6 kor keltünk, hogy megnézzük a napfelkeltét, valamint kagylókat gyüjtsünk még a parton. Aztán nagyon szerettünk volna még egy utolsó utánit búvárkodni, szóval bementünk a vizbe, pedig nagy hullámok és nagyon sekély volt a viz. Láttunk pár szép halat, gyönyörü korallokat, de sajna engem nekivágott egy hullám egy korallnak, ami lenyúzta a combomat, ugyhogy mentünk is ki. Gyors pakolás, utolsó reggeli, bucsuzkodás, és séta a kikötőhöz. Ott még volt időnk, ugyhogy lombok hegyeit nézve elkortyoltunk egy Illy cappuccinot és egy kokusz juicet, majd szomorú búcsút vettünk Gili Meno szigetéről és felszálltunk a hajóra. Kis örömünk azért volt, hogy végre a sós viztől már viszkedő bőrünket és szinte rasztás hajunkat végre édes vizzel megmoshatjuk Ubudban, a következő állomásunkkon.