2014. május 18., vasárnap

Labuan Bajo - Floresz szigete

Hajnali géppel repültünk tovább Baliról Floresz szigetére, helyileg Labuan Bajo városába. Napi 2-3 gép érkezik ide, vagyis a Komodo sziget kiugrópontjához. Mi is ezért érkeztünk, vagyis hogy megtekintsük a komodoi varánuszt a világon egyetlen természetes élőhelyén.

Már a reptér Balin meglepetést tartogatott, ugyanis először egy magyar párral, majd pedig egy hat fős magyar csoporttal is találkoztunk. És láss csodát, mind egy géppel tartottunk Floresz szigete felé! :)
Gyönyörű volt a látvány a repülőből: vulkánok, hegyek, völgyek, tavak, kék tengerpart.... A propelleres gépünk a hegyek között simán landolt, majd pedig vártuk a csomagunkat és ámultuk a környezetet. Szerintem a világon szinte egyetlen helyen, de minden csomagot kézzel pakoltak ki, és csak a repjegyen lévő csomagkártya felmutatásával adták át, teljes a biztonság... :)
Kilépve mosolygós helyiek megrohamoztak minket, de aztán megtaláltuk a szállás sofőrjét, és máris útnak indultunk a part felé. 20 perces autókázás után, hegyes-dobos-földutas nehézségeken átjutva megérkeztünk a paradicsomi helyre. Olyan kilátás a hegyekre, közvetlenül a tengerparton és olyan búvárkodási lehetőséggel, wááá! :)
Én hamar kihasználtam a nyugalmat és a friss levegőt, egy rövid búvárkodás és gyors ebéd után be is dobtam a szunyát! :) Gyors ébredés után újabb búvárkodás, napozás, naplemente, kajakozás és vacsora! Holnap irány Rinca szigete, ahol komodot nézünk, juhuuu! :)