2013. október 12., szombat

Taipei 1. nap

Szombaton reggel 9-re már Taipeibe is érkeztünk! :) Reptéren buszra szálltunk, majd 40 perc hiperszuper gyorsúton, ami kb egy 30 km-es híd volt lehajtók nélkül, máris a városban találtuk magunkat, az első látványosságnál, a Xingtian Temple-nél. A népesség nagy része taoista vagy buddhista, ez éppen egy taoista templom volt, jo sok emberrel.

Innen elsétáltunk a szállásunkra, amit előre foglaltunk, de az út eléggé kihalt volt, nem sok emberrel találkoztunk. Az már itt feltűnt, hogy az utak nagyon szélesek, van hely mindenhol. Gyors becsekkolás és már neki is vágtunk a városnak, hiszen terveink szerint csak 2 napot töltünk itt, majd irány a sziget belseje természeti kincsek után kutatva.

Mivel a top látványosság a National Palace Museum, ezért egyből oda indulunk, nehogy lemaradjunk róla. Tömegközlekedés szuper, EasyCard kártyára csak pénzt töltünk és metro, busz simán megy. Útközben ebédelünk istenit, majd dobtunk egy kávét is, lévén hogy hullafáradtak vagyunk. Végül megérkezünk a helyre.

A National Palace Museum egy domboldalban található, ami valójában a vilag legnagyobb és legjobb kínai műszetet bemutató múzeum. Minket inkább az épület nyűgöz le, kínai és jó nagy. Sajnos végül be is megyünk, ami minket annyira nem hoz lázba, bár volt pár szép dolog, pl a jáde fehér-zöld kő kápozstát és vmi bogarat szimbolizálva. A múzeum mellet a park inkább bejött: kispatak, kistó, kínai pavilonok, itt el is időztünk kicsit.

Buszra pattanva elindultunk délre, majd sétéltunk vagy 3 órát. A 2-28 Peace Park-hoz indultunk, miközben valami nagy össznépi guinnes record kisérletbe botlottunk. Senki nem tudta elmondani angolul, hogy mi is ez úgyhogy mentünk tovább. A park nyugis volt, ismét kínai pavilonok, valamint Taipei kivágva bokrokból. :)

Következő állomásunk a Chian Kai-shek Memorial Hall, amely mellett található a taipei színház és koncert terem is. Ez egy óriási park, iszonyat térrel és lenyűgöző épületekkel. Ja, es mindemellett egy gyönyörű ötlyukú kapu, hihetetlen, csak ámultunk. Itt megvártuk a naplementet és valóban le voltunk nyűgözve.

Naplemente után elsétáltunk a Huaxin éjszakai piacra, ami az ázsiai éjszakai piacokkal ellentétben egészen kultúrált volt, tiszta és még én is ettem az utcai árusoktól! :) Ez az ízvilág valami mennyei, tiszta gasztro túrán vagyunk, nagyon élvezzük! :) A piac közelében megnéztük a Longshan Temple-t, ami nagyon gyönyörű volt kivilágítva. Majd irány vissza a szállásra, ahol úgy zuhantunk be az ágyba. Eddig csudajó Taipei! :)