2013. október 16., szerda

Taroko Gorge

Taroko Gorge valójában egy márvány hegyszoros, ami 18 km hosszan terül el, és különböző látványosságok, túraútvonalak találhatók meg. Mi Thianxiang-ban, vagyis a nyugati, hegy felöli részén indítottuk a túránkat, lévén, hogy ott éjszakáztunk. Már reggel 7-kor mentünk túrázni, mégpedig egy magas ponton lévő pagodához, ahonnan csodás kilátásunk tárult a márvány sziklás folyóra.
Reggeli után buszra szálltunk és elindultunk végig a 18 km-es hegyszorosban. Olyan sziklafalak mellett mentünk, az út fele kb alagútban ment, néztünk nagyokat és tátottuk a szánkat, wáó, ez nagyon király hely! :) Leértünk a Taroko Gorge Nemzeti Park látógatóközponjába, ahol nem nagyon voltak képben, még sisakot sem tudtak adni, mondtak nem olyan veszélyes. Azt még megjegyezném, hogy tájfun miatt nagyon sok látványosság vagy túraútvonal részlegesen le volt zárva, nem hiába, a természet nem viccel, rendezi a dolgokat, sziklákat rendesen!!!

Hát el is indultunk az első túránkra, a Shakadang ösvényre, ami nagyon híres, mindenki nagyon ajánlja. Sajnos itt is le volt zárva egy része, de mi amugyis időszűkében voltunk, na meg nem nyügözött le annyira a hely, többet vártunk. De amugy jó volt, csak túl túristás, kiépített ösvény, és mi az ilyet nem annyira szeretjük. Persze a márvány szűk hegyszoros fantasztikus volt, a benne hömpölygő kristálytiszta kék víz, ami valójában nagyon kék a kioldódó sók miatt, azért lenyűgöző látvány volt.
Ezután rohantunk is a Taroko Gorge szimbolumaként minden képeslapon megtalálható templomhoz, ami alól-elött egy vízesés található. Ide alagutokon keresztül jutottunk el, nagyon vicces keresztülsétálni. Megérkezve a híres helyhez hát annyi túrista volt, hogy wááá. Csináltunk pár képet, de minket ez annyira nem nyűgözött le.
Innen rohanás vissza a buszmegállóba az alagutakon keresztül, majd fel Thianxiangba ismét, hiszen a buszcsatlakozások nem túl jók, és a logosztikánk ezt diktálta! :) Ekkor már vagy 8 km-t rohantunk, hogy minden beleférjen, huh!!! :)

Ismét csak kevés időnk jutott a következő látványosságra, ami a Baiyang Vízesés volt. A két órásnak titulált 4 km-es túrát mi lenyomtuk 1 óra alatt! :) De az a látány, ami közben ért minket, és az út végén az a hármas vízesés, wáó!!! :) Minden szenvedést megért. Még egy függőhídon is át kellett mennünk, csodálatos volt a hely. Ömlik a három vízesés egy óriási sziklafalról, alattad meg kavarog, hömpölyög a kristálytiszta kék víz a fehérre csiszolt mávány sziklafalak között, hát fantasztikus egy hely!!! :)
Miután visszaértünk a faluba visszaszereztük a táskáinkat, majd indultunk is le busszal, mert még látni akartuk a Swallow Grotto Trailt is. Valójában nagy része le volt zárva, de elég durva sziklába vájt út vezetett, mellettünk iszonyat mélyen a folyó hömpölygött, a másik felén meg valami iszonyat magas sziklafal, elég brutál volt a látvány, ezt át kell élni! :) Várakozás a buszra, majd leereszkedés végig a Taroko Gorge völgyében, és meg is érkeztünk Hualien városába, ahonnan indul a másnapi túránk! :)