2013. augusztus 4., vasárnap

Hanoi még két nap

Pénteken d.u visszaérkeztünk Hanoiba, ahol még két teljes napot eltöltöttünk. Pénteken este éjszakai piacra mentünk, ahol párszáz forintért beszereztünk néhány 'nagyon márkás' holmit. :)

Szombaton jött a tájfun, ami végülis inkább csak monszun volt. Nem birtunk a seggünkön maradni, ugyhogy elmentünk a Ho Chi Minh Mauzóleumhoz, ahol a bácsi bebalzsamozott testét lehetett megnézni. Elég nehézkes volt a bejutási procedúra, és miután 20 perc bokáig érő vízben való sétálás után bejutottunk, nyomták a légkondit ezerrel.... :) De megérte, durva volt. Újabb 30 perc sétálás után a zacskó poncsónkban és esernyővel, és combbig felázott nadrággal bementünk a Ho Chi Minh Muzeumba, majd egy egypilléres pagodát néztünk meg, majd visszasétáltunk a szállásra....szarráázva! :) Este utolsó vacsoránk volt az egész családdal, mert másnap reggel Danika visszarepült Bangkokba.

Vasárnapra esőt jósoltak, de persze ragyogott a nap! :) Túrát nem szerveztünk, ugyhogy a délelötti pihenés és pakolás után elindultunk a városba. Irodalom templomát néztük meg először, ami egy öt kertből álló egyetem, majd egy pagoda és végül a vienámi nők múzeuma. Utolsó vacsoránk a tóparton, majd pedig irány a vasútállomás, ugyanis éjszakai vonattal megyünk délre. Következő állomásunk Hue városa lesz.

Összességében Hanoi nagyon-nagyon jó volt, a városi feeling keveredik a régi tradicionális falusi dolgokkal. Nagyon hangulatos az egész város! :)